The social network

picture picture picture picture
logo

Декоративне оздоблення поверхні

Витягування фільонок
    Вузькі кольорові смуги шириною 5-30 мм, що облямовують кордони фриза, дзеркала або панелі, називаються фільонками. Фільонка виконується у вигляді однієї або декількох паралельних ліній.
    Фільонка застосовується для приховування нерівностей у стику між разноокрашенние ділянками поверхонь і в декоративних цілях.

На кордоні поверхонь, пофарбованих клейовими складами або клейовими і масляними, фільонка виконується клейовим складом. По поверхні, пофарбованої масляними складами, фільонка виконується масляним складом.
    Фільонку виконують витягуванням філеночниє пензлем, спеціальним валиком або набиванням по трафарету. Найбільш складним є спосіб витягування фільонки пензлем, що вимагає від маляра тривалого тренування.


    При роботі пензлем користуються дерев'яною лінійкою завдовжки 70-80 см. Окунув кисть в фарбувальний склад, проводять нею вздовж лінійки зліва направо. При русі не можна змінювати прийнятий спочатку кут нахилу кисті до стіни. Провівши лінію, лінійку переміщують вправо так, щоб вона заходила на 5-7 мм в сторону вже витягнутої фільонки, і повторюють той же рух пензлем, стежачи за тим, щоб не залишався видимий стик.

Фільонка повинна бути по всій довжині однакової ширини, без стиків і викривлень. Фарбувальний склад для фільонки має бути рідшим, але з великою кількістю в'яжучого. Для поліпшення тягучості складу в нього додають солодку воду, патоку або хлібний квас, масляний склад розріджують летючим розчинником.
    Фільонку можна виконати спеціальним верстатом з валиком. Валик переміщують уздовж лінійки так само, як і при роботі пензлем.

Накатка малюнків рельєфними валиками
      Малюнок на пофарбовану поверхню стіни можна нанести, користуючись рельєфними гумовими валиками.
      Змочивши валик з губки фарбою, накочують малюнок вертикальним рухом верстата зверху вниз.

Верстат необхідно переміщати рівномірним плавним рухом, стежачи за тим, щоб в малюнку не було розривів або нашарувань. Для отримання різнокольорових малюнків застосовують послідовну накатку малюнка валиком кольором різного кольору. Не слід обробляти поверхню суцільним візерунками з грубим контуром. Валики краще застосовувати такі, які дають на поверхні рідкісний точковий малюнок, дрібну слабозаметную сітку або допомагають розчленувати поверхню на великі прямокутники. Оздоблення набризком


        Набризк - це один з видів обробки пофарбованої поверхні. При набризку на поверхню наносять відрізняється за кольором фарбувальний склад у вигляді дрібних крапель (бризок). При цьому поверхня набуває плямисту різнокольорову забарвлення. Набризк виконують в один або кілька кольорів пензлем, щіткою, спеціальною машинкою чи фарборозпилювачем. Набризк можна робити водними та неводними складами.


        При набризку з кисті користуються жорсткої трафаретного пензлем. Зануривши кисть в барвистий склад, надлишок його віджимають об край посуду. Тримаючи в лівій руці дерев'яну паличку, вдаряють по ній пензлем так, щоб бризки фарби падали на поверхню.

При набризку слід тримати паличку весь час на однаковій відстані від поверхні і набризкують склад одним і тим же рухом кисті. При такому способі обробки величина бризок залежить від довжини і товщини волосся кисті, а також від густоти фарбувального складу. Чим довше волосся кисті і густіше склад, тим крупніше бризки утворюються на поверхні.
        Для набризку із щітки застосовують жорстку щетинну (одежну) щітку.

Змочену у фарбі щітку тримають у лівій руці на відстані 10-15 см від поверхні. Фарбувальний склад набризкують за допомогою невеликої круглої палички, якою проводять уздовж щітки рухом на себе. Притиснутий паличкою волосся щітки, повертаючись у початкове положення, набризкують барвистий склад на поверхню. За таким же принципом працює машинка для набризку. Вона складається з резервуара, всередині якого обертається кругла щетини щітки. Нижня частина щітки змочується фарбою, вміщеній в резервуарі.

При обертанні вона зачіпає за волоски плоскою щетинною щітки, затиснутою між двома вертикальними пластинками машинки, і набризкують фарбувальний склад на поверхню. Ще більша продуктивність досягається при виконанні набризку фарборозпилювачем. Щоб вийшов набризк, повітряний клапан фарборозпилювача перекривають так, щоб у распилітельную головку надходило мало повітря. Фарбувальний склад при цьому вилітає у вигляді дрібних бризок.


            Оброблення поверхні торцівками
          При торцюванні поверхню обробляють рівномірними ударами щітки по торцюють свіжонанесеному фарбувальному шару. При цьому оброблена поверхня набуває шорстку матову фактуру.

Цей вид обробки дозволяє приховати на поверхні наявні нерівності або незначні дефекти фарбування. Торцюють поверхні, пофарбовані олійними або водними фарбами, Щетінова або гумовими торцівками.
          Офарбивши поверхню клейовим складом, приступають до її торцовке. Торцуя, щітку тримають у правій руці, наносячи удари по поверхні. Під час удару волосся щітки повинен бути перпендикулярний до поверхні. Не можна торцевать по одному і тому ж місцю кілька разів або залишати не оброблені щіткою ділянки поверхні.


          Оброблення торцівками виконує ланка із трьох малярів. Один з них забарвлює поверхню, а два слідом за ним торцюють, бо водні фарби швидко висихають. У разі зволікання з обробкою фарба буде прилипати до щітки, що порушить рівномірність забарвлення.
          Поверхні, пофарбовані олійними складами, торцюють через 1-2 години після забарвлення з тим, щоб фарбувальна плівка стала більш в'яз-кою і не розливалася після торцювання.

Фарбувальний склад повинен бути густішою, ніж для звичайного фарбування пензлем.
          Оригінальний декоративний ефект отримують при торцюванні по лесировочного шару. Цей спосіб застосовується тільки при масляних забарвленні. Поверхня спочатку забарвлюють заданим кольором і дають їй висохнути, після чого тонким шаром наносять фарбувальний склад іншого кольору, який обробляють торцюванням.

У результаті такої обробки в місцях поглиблень зовнішньої барвистої плівки буде просвічуватися нижележащий фарбувальний шар, створюючи враження «глибини» поверхні. Для цієї мети кольору першого і другого шарів підбирають так, щоб вони гармоніювали один з одним. Перший шар роблять зазвичай більш світлим, а другий темним.

У деяких випадках для імітацій під мармур поверхня після торцювання злегка расфлейцовивают.
              Оброблення поверхні Туповка
            Туповка виконують шматком натуральної або гумової губки із зрізаними гранями, щіткою-Туповка або валиком з губки. Добре підготовлену поверхню фарбують в один колір. Після висихання її тупуют слабким притисненням губки, змоченої у фарбі іншого кольору. При роботі важливо встановити величину зусилля на губку з тим, щоб на поверхні вийшли однакові кольорові плями.

При сильному натисканні утворюється розпливчастий рисунок або суцільне барвисте пляма.
            Туповка можна виконувати казеїновими, клейовими і масляними складами. Після закінчення роботи губку слід добре промити. Замість губки можна користуватися валиком або джгутом з мішковини.
                Оброблення поверхні під цінні породи дерева
              Цінні породи дерева (дуб, горіх, ясен, карельська береза ??тощо) здавна застосовуються в якості оздоблювальних матеріалів в будівництві.

З них виготовляють тонку ножову фанеру для облицювання поверхні виробів, виконаних з більш дешевої деревини (сосна , ялина). Однак висока вартість деревини, легка займистість, здатність до загнивання і викривлення під впливом вологості і температурних коливань усередині приміщення змушують відмовитися від її застосування в будівництві як оздоблювального матеріалу. Цінні декоративні властивості деревини можна імітувати виконанням малярних оброблень, що повторюють на поверхні малюнок деревини (табл.).

Малярська оброблення під дуб, горіх або червоне дерево виконується по добре підготовленій поверхні масляними або клейовими складами. Тому в кожному окремому випадку поверхню підготовляють так, як під відповідну високоякісне фарбування.
ТАБЛИЦЯ. СКЛАДУ Колер дли оброблення під ДЕРЕВО
              
                
                  
                    
                      
                        Дерево

Кількість тонкотертой фарби, г
                      
                    
                    
                      
                        
                      
                      
                        Білила цинкові
                      
                      
                        Охра золотиста


                      
                      
                        Умбра натуральна Умбра палена
                      
                      
                        Крон жовтий


                      
                      
                        Бакан червоний Слонова кістка
                      
                      
                        Сієна натуральна
                      
                    
                    
                      
                          Світлий дуб:
                        грунт


                        лесировкою
                      
                      
                        1000 150 1000


                      
                      
                        100-150 - - - - - Морений дуб:


                        грунт
                        лесировкою
                      
                      
                        -
                      
                      
                        100 1000


                      
                      
                        300
                      
                      
                        -
                      
                      
                        -
                      
                      
                        1-5
                      
                      
                        1000

Горіх:
грунт лесировкою
                      
                        1000


                      
                      
                        300
                      
                      
                        500
                      
                      
                        10-15 160

- - - - Ясень:
                        грунт
                        лесировкою


                      
                      
                        1000 100
                      
                      
                        -
                      
                      
                        200

- - - 500
                      
                    
                    
                      
                          Червоне дерево.
                        грунт
                        лесировкою

200
                      
                      
                        _
                      
                      
                        -
                      
                      
                        200
                      
                      
                        200

500 500
                      
                      
                        _
                      
                      
                        _
                      
                    
                    
                      
                          Примітка.
                          оліфи с. додаванням

Розлучаються 5% рідкого сикативу. Масляні фарби сумішшю рівних частин
                    
                  
                
              
              
              Оброблення під дерево вимагає нанесення двох фарбувальних шарів: першого шару - грунту і другого накривочного шару (лесування), з якого створюється малюнок.


              При обробленні під дуб спочатку на добре підготовлену поверхню наносять шар грунту. Колір барвистого складу для грунту має бути світліше найсвітліших місць прийнятого зразка дерева. Грунт готують з розділеною цинковими білилами золотистої охри з додаванням невеликої кількості умбри.

Фарбувальний склад краще готувати з декоративно-художніх масляних фарб.
              Грунт наносять на поверхню ручниками за два рази. Після нанесення кожного шару поверхню флейцем. При цьому фарбувальна плівка згладжується і розрівнюється. Шар грунту має висохнути протягом 1-2 днів, після чого наносять оздоблювальний (накривочний) шар.
              Для накривочного шару складу готують із натуральної Сієни або суміші вохри золотистої, але з великою кількістю умбри.

Колір другого шару має бути темнішим першого і відповідати найбільш темним місцям прийнятого зразка дерева. Приготовлений фарбувальний склад повинен володіти лесировочні властивістю, тобто давати на поверхні напівпрозору плівку. Другий шар також наносять ручником і відразу ж обробляють кистю-расхлесткой.

Довгий ворс цієї кисті при обробці продряпує зовнішній шар свіжої фарби до грунту, імітуючи волокна деревини. Після цього гумовими або металевими гребінця-ми виконується малюнок річних шарів.
              Виконання малюнка річних шарів починають з середини, де завжди спостерігаються найбільші широкі верстви серцевини дерева. Їх процарапивают гумовим гребінцем з крупними зубами. Накопичується фарбу на гребінці періодично знімають дрантям.

Навколо виконаного малюнка іншою стороною гребінця проводять вужчі лінії, заповнюючи всю ділянку поверхні, що підлягає обробленні. Виконавши рисунок, різкі межі широких смуг серцевини обережно підправляють колонкової пензлем.
              Для створення в малюнку враження пористості поверхню в окремих місцях розсікають дрібним сталевим гребінцем, який переміщують під кутом 10-15 ° до напрямку кольорових шарів.


              Після повного висихання накривного шару поверхню ще раз покривають дуже тонким шаром лесировочна фарби, яка за кольором повинна бути темніше накривочного шару. Свіжий шар фарби в окремих місцях знімають дрантям, а залишився розтушовують флейцем. При такій обробці розділена поверхня буде більш схожим на натуральну деревину.
              Для кращого збереження поверхні від механічних пошкоджень її після висихання покривають за 1-2 рази безбарвним масляним лаком.


              При прискореному способі оброблення під деревину користуються гумовим напіввалик довжиною 18-20 см, на робочій поверхні якого вирізаний малюнок річних шарів. Переміщуючи напіввалик зверху вниз, необхідно весь час змінювати кут нахилу його до поверхні. При цьому рельєфні виступи напіввалик зніматимуть барвистий шар, створюючи на поверхні малюнок деревини.

Надалі поверхню обробляють так само, як і після оброблення гребінцями. Аналогічно обробляють поверхні під інші породи дерева.
                  Оброблення поверхні під декоративний камінь
                Оброблення під декоративний камінь, наприклад під мармур, виконується з використанням лесировочні властивостей фарб.

На відшліфованої і полірованої поверхні природного мармуру видно кольоровий рисунок. Малюнок складається з жилок, смуг і плям, колір яких залежить від домішки різних солей і мінералів в мармурі. Так, наприклад, домішки солей марганцю й заліза надають мармуру червонувато-коричневий колір, органічні речовини і графіт - чорний чи сірий, солі міді - блакитний і т.д. Кольорові прошарки в мармурі мають різко виражені кордону (брекчіево мармур) або, що зустрічається частіше, рівномірні переходи в тонах.

Найважче піддаються імітації брекчіево мармури.
                При обробленні під мармур барвисті шари наносять за два рази: спочатку наносять грунт, а потім складом іншого кольору виконують рисунок. Для повної імітації поверхню розбивають на окремі камені, кожен з яких фарбують окремо.

Кращі результати виходять при обробленні олійними фарбами. Поверхня підготовляють так само, як під високоякісне масляне фарбування. Грунт наносять ручниками, розмір яких залежить від площі поверхні, що фарбується, і відразу ж розрівнюють флейцами.

Малюнок мармуру виконують фільонками китицями. Контури малюнка розтушовують сухим флейцем так, щоб на поверхні вийшли кольорові плями без різко виражених кордонів. Після висихання оброблену поверхню покривають безбарвним лаком.


                  Фактурна обробка поверхонь
                При фактурної обробки поверхні свіжонанесений шар шпаклівки спеціального складу (мастики) обробляють різними інструментами і пристосуваннями, після чого на поверхні утворюється рельєфний малюнок у вигляді борозен, штрихів і жилок. Поверхню можна обробити під хвою, очерет, тесаний камінь, тиснені шпалери і т.д. Фактурну забарвлення роблять за добре підготовленої штукатурці з міцним накриваючим шаром.

Слабкий накривочний шар штукатурки з сильною тянущей здатністю до нанесення шпатлевочной маси грунтують 10%-ним розчином тваринного клею. Для зменшення усадки крейдяний шпаклівки до її складу вводять мінеральні наповнювачі: гіпс, мармурове борошно, шпат.
                    Мастика для фактурної забарвлення (частин за масою) Крейда мелена


                          
                          
                            1
                          
                        
                        
                          
                            Мармурова мука
                          
                          
                            0,5

Клей тваринний (10%-ний розчин)
                          
                          
                            До робочої густоти


                          
                        
                      
                    
                  
                  Спочатку перемішують сухий мелений крейду з мармурової борошном, в отриману суміш вводять клейовий розчин, і склад добре перемішують до отримання однорідної пластичної маси. Мастика не повинна бути текучою.


                  Мастику шаром в 2-4 мм наносять на поверхню макловицей, плоским ручником або шпателем і відразу ж обробляють гребінцями, губкою, мішковиною, торцями ударами кистей і щіток, рельєфними валиками або іншими способами залежно від прийнятої обробки. Після висихання оброблену поверхню забарвлюють уручну або за допомогою фарборозпилювачів. Якщо приготувати мастику з додаванням пігментів, то після нанесення і обробки та-кой фактурний шар не фарбують.
Джерело: stroyklass.com.ua





© Copyright stroyim.pl.ua. Цікаве про будівництво.