The social network

picture picture picture picture
logo

Будинок для автомобіля

«Знайти голку в стозі сіна» у наш час набагато простіше, ніж відшукати вільне місце для паркування автомобіля. І рішення цієї проблеми, на думку різних фахівців, слід шукати у вертикальній площині, будуючи багатоярусні паркінги під землею або над нею.
Автомобільна механіка При будівництві підземної стоянки будь девелопер повинен бути готовий до проведення трудомістких робіт із влаштування пальового поля, гідроізоляції і т.д., а також до величезної кількості незапланованих витрат. Також чимало часу доведеться витратити на проведення різних проектних робіт. «Іноді, перш ніж приступити до реалізації проекту підземної споруди, замовник витрачає кілька років тільки на інженерні вишукування», - зазначає завідувач кафедри основ і фундаментів Санкт-Петербурзького державного університету шляхів сполучення професор Володимир Улицький [1] . Як іноді жартують будівельники, вартість зведення таких споруд визначається кількістю пачок грошей, покладених по бажаної глибині автостоянки.
  Втім, сьогодні є можливість трохи заощадити: завдяки науковим дослідженням з'явилися нові ефективні і порівняно недорогі методи зведення підземних споруд. Наприклад, вже кілька років популярна технологія Jet Grouting. Її сутність полягає у використанні енергії високонапірний струменя цементного розчину для руйнування і одночасного перемішування з ним грунту.
  Такий спосіб дозволяє уникнути ударних навантажень і знизити їх негативний вплив на фундаменти близько розташованих будівель і споруд. Це дає можливість застосовувати даний метод в історичних центрах різних міст (є досвід подібного будівництва і в російському Петербурзі), не побоюючись за долю будівель. Набагато менші терміни і гроші знадобляться для багатоярусного «надземного» паркінгу. «Наприклад, паркінг з легких металевих конструкцій виготовляється менше ніж за три місяці, з урахуванням проектування та виробництва складових елементів, - говорить Сергій Чернишов, генеральний директор російського підрозділу компанії Ruukki, європейського постачальника комплексних рішень з металу для будівництва та машинобудування. - При цьому замовникові пропонуються як варіанти економ-класу, так і утеплені паркінги, у тому числі з автоматичною системою паркування автомобілів ».
  Механізовані паркування, незважаючи на свою спочатку більш високу вартість, є, тим не менш, вигідним рішенням. Традиційно значну частину паркінгу «з'їдають» під'їзні шляхи і зони маневрування. Автоматизований паркінг переносить автомобіль на необхідну висоту за допомогою систем ліфтових платформ: тим самим, за рахунок спрощеної системи розміщення машин, економиться величезний простір.
  Один з перших автоматизованих паркінгів у Росії був зведений навесні цього року на території телецентру «Останкіно». Зовні він виглядає як 9-поверхова скляна вежа: автомобіль заїжджає на перший поверх, і в справу вступають чотири прихованих в конструкції електродвигуна, які піднімають платформу з машиною, як на каруселі, наверх. Для підняття на останній поверх потрібно всього 50 секунд.
  Подібний принцип може використовуватися і в підземних паркінгах, однак впровадження такого рішення обійдеться дорожче, ніж «на землі».
Будинок для автомобіля фундамент

  Капітальна стоянка
  Вартість паркінгу, як правило, стає ключовим моментом у виборі тієї чи іншої технології. «Бюджет зведення підземного паркінгу за 1 кв. м підземної площі становить близько 600-800 доларів, у той час як наземний паркінг структурований обійшовся б в 300-400 доларів за квадрат. Оснащення підземної частини будівлі механізованої паркувальної системою обійдеться від 4 000 до 12 000 євро за машиномісце », - такі дані наводить Наталія Рагозіна, заступник директора відділу стратегічного консалтингу компанії Jones Lang LaSalle [2], що надає консультаційні послуги в галузі комерційної нерухомості. Вартість підземних робіт така, що цей тип паркінгів традиційно більш актуальне для елітної категорії замовників: власників дорогої нерухомості, орендарів офісів класу «А». Також підземні паркінги використовуються там, де в силу певних причин застосування інших варіантів розміщення автомобілів неможливо.
  Для основної категорії автовласників найбільш доступними є все ж наземні рішення. В даний час в Москві та інших містах країни розглядається питання будівництва недорогих парковок. «Це будуть типові паркінги висотою до чотирьох поверхів. Вартість машиномісць там повинна бути цілком підйомною - не вище вартості автомобіля (10-12 тисяч доларів) », - зазначає мер Москви Юрій Лужков, коментуючи реалізацію міської програми« Народний гараж »[3]. Наведена столичним градоначальником вартість є цілком реальною. «Ціна за машиномісце у відкритих паркінгах Ruukki складає в середньому 280 тисяч рублів, - говорить менеджер компанії Андрій Єгоров. - За нашими розрахунками, собівартість одного машиномісця в подібному випадку приблизно на 70% нижче, ніж в підземних паркінгах. Також застосування металоконструкцій дозволяє зменшити витрати на будівництво і в порівнянні з використанням залізобетону ». В цілому рішення проблеми паркування автомобілів у прямому сенсі вигідно не тільки для їх господарів, а й муніципальної влади, оскільки брак місць для паркування призводить до серйозних транспортних ускладнень. «Збитки від автомобільних пробок в Москві становить близько 39 мільярдів рублів на рік. Такі оцінки експертів Московського автодорожнього інституту. Якщо ж порахувати по Санкт-Петербургу, по всій країні, вийде дуже велика сума », - повідомив начальник Департаменту забезпечення безпеки дорожнього руху МВС РФ Віктор Кирьянов [4]. Значну частину від «пробкового» трафіку становлять саме автомобілісти, які шукають місце під парковку. За деякими даними, в центрі міст це близько 30-40% всіх заторів.
Святе місце
  Незважаючи на те, що і відповідні рішення є, і їх ціна цілком по силам більшості автолюбителів, будівництво парковок поки не набуло такого розмаху, як хотілося б багатьом. Одна з головних проблем - відсутність вільних ділянок не тільки в центрі, але навіть і на околицях міст поблизу великих житлових мікрорайонів. З цієї причини фахівці пропонують будувати паркінги на місці численних, часто стихійних, гаражних комплексів. «Ці гаражі стоять на землі, до якої члени ГСК ніякого відношення не мають. Вони не власники нерухомості, а власники конструкцій. Величезні міські території використовуються неефективно, - відзначає генеральний директор компанії «СтройІнжінірінг» Руслан Чіпчіков. - Багаторівневі паркінги займають значно менше місця, а автомобілів в них міститься більше. Ніхто не забороняє ГСК самостійно вирішувати цю проблему: об'єднуйтеся, створюйте компанію і будуйте паркінги організовано »[5].
  Експерт пропонує вирішувати цю проблему цивілізовано: призначити викупну ціну гаражів у власників. На його думку, тільки так можна залучити інвесторів у цей бізнес. В даному напрямку вже пішли московські влади. Столичні чиновники проводять інвентаризацію всіх площинних стоянок, на місці яких планується побудувати типові багатоповерхові паркінги.
  Є й інші варіанти вирішення питання нестачі місць. «На Заході існує практика використовувати для тимчасових парковок землю, відведену під перспективне будівництво. Поки йде процес оформлення документації (у Москві це може займати роки), там облаштовують стоянку. У місті багато подібних місць, однак ділянки простоюють, не приносячи ніякої користі », - вважає Олександр Ковальов, голова Комісії Мосміськдуми з економічної політики і підприємництва [6].
  «Металоконструкції дозволяють при необхідності розібрати паркінг і перенести його на нове місце», - коментує цю ідею Андрій Єгоров. У цьому випадку витрати кардинально знизяться. Також розглядаються і варіанти знаходження нових місць під землею (у столиці «тісно» вже й там). Добре відома ідея Юрія Лужкова по будівництву паркінгів під водою, яка поки впирається в російське законодавство, що не дає права муніципалітетам розпоряджатися об'єктами водної акваторії.
Автомобільний «житлове питання» варто все гостріше. І не звертати на нього уваги скоро буде просто неможливо. Інакше вулиці та двори «встануть» від кинутих всюди автомобілів. І шлях до вирішення цієї проблеми може лежати тільки через повсюдне будівництво паркінгів. Всупереч стереотипам, ніякої «іншою дорогою» тут ми піти не зможемо.
Олена Гришина





© Copyright stroyim.pl.ua. Цікаве про будівництво.