The social network

picture picture picture picture
logo

10 факторів виживання

Осінь 2008 року стала не найкращим періодом для будівельного комплексу країни. Настав складний етап, який перевірить компанії на стійкість до потрясінь і вміння працювати не тільки на стрімко зростаючому ринку, але і в умовах падаючого попиту. У зв'язку з цим практичний інтерес представляють заходи, здійснювані вітчизняними виробниками для збереження бізнесу в період кризи і подолання його наслідків.

Як показує досвід цілого ряду компаній, навіть у важких економічних умовах можливе подальше розвиток, якщо вчасно вжити антикризових заходів.
  
  Оптимізувати витрати

У першу чергу варто задуматися про скорочення невиробничих витрат, зокрема поточних адміністративних витрат. «Ми переглянули розмір виплачуваних співробітникам компенсацій на мобільний зв'язок і використання особистих автомобілів, на відрядження та представницьких витрат», - розповідає директор з управління персоналом компанії «Ренова-СтройГруп» Христина Ігнатович.
  Значна частка поточних витрат компаній пов'язана з орендою офісів.

Тут можливим рішенням може стати переїзд в приміщення меншої площі або об'єднання розрослися адміністративних структур під одним дахом. «Санкт-Петербург розташований недалеко від Москви, тому ми вирішили перенести роботи з підготовки проектів до столиці. Це вигідніше, ніж утримувати окремий офіс », - так пояснила керівник прес-служби Групи компаній ПІК Наталя Коновалова закриття офісу« На Неві ». У багатьох випадках доцільно перевести частину співробітників на режим віддаленої роботи.

Наприклад, проектувальники, дизайнери, IT-персонал, бухгалтерія та деякі інші категорії службовців можуть приходити в офіс лише у міру потреби.
Підвищити ефективність
  
  Вимушений простій дає час більш детально розібратися в процесах, що відбуваються всередині організації, і підвищити продуктивність праці.

Саме зараз можна, наприклад, випробувати системи автоматизації управління підприємством, підвищити якість взаємовідносин з клієнтами, оптимізувати облік, фінансові, логістичні та інші процеси. Можливо, має сенс переглянути пріоритети в роботі підрозділів компанії. «В умовах кризи змінилися завдання, що стоять перед менеджерами оптового напрямки: тепер вони повинні займатися активними продажами, більше часу приділяти пошуку нових партнерів.

Завдяки цьому ми поки не спостерігаємо значного спаду продажів », - каже Олена Смирнова, генеральний директор компанії« Будкомплект », виробника будівельних та оздоблювальних матеріалів.
Підняти рівень якості

10 факторів виживання дизайн
  Сьогодні, коли обсяги будівництва скоротилися, більше уваги слід приділяти його якості. «Проекти, ще не запущені у виробництво, будемо ретельно допрацьовувати в спокійній обстановці. Зараз немає необхідності поспішати і форсувати події, як це було в період зростання ринку.

Для стабільних учасників галузі це дуже зручний момент, щоб проаналізувати і виправити минулі помилки, підвищити якість майбутніх пропозицій », - вважає В'ячеслав Семененко, член ради директорів девелоперської компанії Setl Group. Сьогодні можна зосередитися на проектної та передпроектної роботі, зайнятися узгодженнями, іншими словами, усім тим, на що раніше не вистачало часу. У майбутньому це принесе плоди і дозволить вийти на інший рівень якості і обсяг виробництва.

Підтримувати партнерів
  
  Труднощі, у тому числі й економічні, завжди простіше долати спільно. Тому багато компаній розширюють сьогодні партнерські програми, забезпечуючи тим самим стабільний ринок збуту для своєї продукції.

Наприклад, Група компаній ПРОПЛЕКС, один із засновників російського ринку ПВХ-профілів, здійснює комплексну програму підтримки партнерів. «Ми допомагаємо своїм переробникам налагодити та оптимізувати виробництво і реалізацію продукції, розробити ефективну рекламну стратегію, навчаємо персонал, сприяємо у підготовці до тендерів. Крім того, ми гарантуємо наявність стабільного асортименту та дотримання термінів постачань за всіма контрактами, що особливо важливо в умовах кризи », - розповідає Рафік Алекперов, керівник відділу по роботі з клієнтами.

Очевидно, що подібна стратегія дозволить виробнику зберегти клієнтську базу і мінімізувати неминучі втрати.
  
  Брати участь у тендерах
  
  Зміщення акцентів з комерційного на державне будівництво тягне за собою необхідність більш уважного ставлення до питання участі в тендерах. Необхідно ретельно вивчити механізм проведення подібних процедур, а також існуючі нормативні документи.

Великим підмогою в цьому напрямку може стати допомога виробників, про яку вже йшлося вище. «Ми розробили спеціальну програму підтримки для партнерів-переробників Групи компаній ПРОПЛЕКС, що беруть участь в тендерах, ще у вересні 2008 року, і сьогодні вона довела свою ефективність, - відзначає Рафік Алекперов. - За відгуками учасників програми, оптимізація витрат в окремих випадках дозволяє знизити собівартість продукції до 15%. Відбувається це за рахунок отримання додаткових знижок, а також підвищення ефективності виробничого процесу відповідно до рекомендацій наших фахівців ».


  
  Розширити поле діяльності
  
  Важливо не тільки освоювати нові варіанти залучення замовників, але й нові напрямки діяльності. Так, деякі будівельні компанії, які працювали раніше на ринку багатоповерхового будівництва, успішно освоюють сьогодні малоповерхове. «Об'єкти малоповерхового будівництва в умовах кризи більш ліквідні.

У малоповерхівок немає ризику «недобудови». Селища можна здавати в експлуатацію окремими чергами, коли частина будинків ще знаходиться в стадії будівництва », - вважає президент Національного агентства малоповерхового і коттеджного будівництва (НАМІКС) Олена Миколаєва.

Не відмовлятися від бартеру
  
  Криза ліквідності змушує не тільки шукати нові ніші, а й знову звертатися до добре перевіреним методиками. Наприклад, будівельна компанія «Перша генпідрядна» заявила, що замість грошей готова приймати в якості оплати від замовників автомобілі, обладнання, матеріали, продукти харчування. «Розраховуватися продукцією простіше, ніж грошима. По-перше, це економія на кредитах, часу їх отримання і відсотках.

По-друге, ми дозволяємо замовнику скоротити витрати на реалізацію і збільшити обсяг продажів. Таким чином, діючи за бартерною схемою, клієнт заощаджує двічі. Ми ж отримуємо свої замовлення », - говорить Дмитро Смородін, генеральний директор компанії. І нехай бартер - не ідеальна форма розрахунку, але як тимчасовий робочий інструмент він цілком підійде багатьом підприємствам.
  Брати участь у створенні СРО


  
  За розмовами про кризу на другий план відійшла ще одна важлива для всіх будівельників тема - питання переходу від ліцензування до саморегулювання. Тим часом необхідність у створенні СРО не тільки не відпала, а стала ще більш очевидною. Наприклад, саме ці структури могли б організувати загальні бартерні майданчики для всіх учасників ринку, розробити нові механізми фінансування та ціноутворення, вирішити багато інших питань.

Крім того, СРО дозволять знизити адміністративне навантаження на бізнес, зокрема спростити процедуру оформлення необхідної документації на будівництво. Таким чином, затишшя на будівництвах потрібно використовувати і для активізації роботи щодо створення СРО в різних регіонах країни.
  
  Берегти кадри
  
  В останні роки багато говориться про хронічний дефіцит кадрів у будівельній галузі.

Проте настав час кризи багато компаній зустріли масовими скороченнями. Можливо, що деяка оптимізація кадрового складу необхідна, проте бездумно розкидатися фахівцями не слід. «У будівництві спостерігається колосальний дефіцит розумних, досвідчених людей - будівельників, інженерів, менеджерів.

Криза може по-різному вплинути на долю компаній: одні припинять своє існування, інші ж придбають звільнилися фахівців і за рахунок цього тільки виграють », - вважає Юрій Погиба, генеральний директор будівельної компанії« Слов'яни ». Знизити витрати за рахунок скорочення досвідчених фахівців - найпростіший шлях. Однак це вкрай недалекоглядний крок для компанії, яка збирається в майбутньому працювати, а не витрачати весь час на пошуки персоналу.

Повернути ж втрачені кадри в майбутньому навряд чи вдасться: більш прозорливі колеги по бізнесу не упустять можливість на вигідних для себе умовах найняти залишилися без роботи професіоналів.
Шукати оригінальні рішення
  
  Оптимізація витрат, підвищення ефективності та якості, підтримка партнерів, розширення сфери діяльності, галузева інтеграція, грамотна кадрова політика - все це допоможе пережити важкі часи з найменшими втратами.

Можливо, багато важливих моментів залишилися без уваги: ??питання надто об'ємний, щоб підводити риску. Крім того, у кожного керівника напевно є власне бачення проблеми і свої рецепти її вирішення. Хтось придбає різко подешевшала землю та будівельні матеріали, інші позбудуться від непрофільних активів, треті знайдуть нових партнерів, четверті зважаться на створення нового бізнесу. Не слід боятися нестандартних рішень, адже саме з них завжди починається справжній успіх.


  
  Отже, найголовніше сьогодні - не заморожувати свою діяльність повністю, інакше є ризик не «відтанути» вже ніколи. Звичайно, будувати будинку сьогодні важко, зате саме час будувати перспективні плани. Ще жодна криза не закінчувався економічної порожнечею: оновлені ринки майбутнього належать тим, хто не злякається труднощів і стане послідовно рухатися вперед.
  Прес-служба Групи компаній ПРОПЛЕКС





© Copyright stroyim.pl.ua. Цікаве про будівництво.