The social network

picture picture picture picture
logo

Довіряй, але перевіряй!

У Росії повним ходом йде реалізація Федеральної програми капремонту в рамках закону № 185-ФЗ і за підтримки Фонду сприяння реформуванню ЖКГ. При цьому реконструкція житла на 95% фінансується державою і тільки на 5% самими власниками. Багато хто вважає, що можливості впливу на склад і якість проведених робіт розподіляються в такій же пропорції. Однак саме жителі - за задумом російського уряду - повинні визначити свої початкові потреби в ремонті та контролювати хід його виконання. Якщо ж пустити цей процес на самоплив, то результати можуть виявитися вельми сумними. Адже держава востаннє виділяє гроші в таких обсягах. Згодом власникам доведеться все робити за свій рахунок, а це мільйони (іноді - десятки мільйонів) грн на кожне житловий будинок. Тому сьогодні завдання городян - проконтролювати, щоб ремонт в їх будинках був по-справжньому «капітальним».
  
  Кошторис - усьому голова
  Капітальний ремонт завжди починається зі кошторису. Стверджує її місцева адміністрація, але відправною точкою при цьому є так звана попередній кошторис, складена для кожного конкретного будинку. Це найголовніший документ, який обов'язково повинен бути завірений власниками житла і в підготовці якого їм слід брати безпосередню участь. Попередній кошторис повинна враховувати всі без винятку побажання мешканців, а прийняти їх чи відкинути - це може визначити тільки призначена муніципальною владою технічна експертиза. Втім, паралельно власники можуть замовити та незалежне обстеження свого будинку, а згодом прикласти його до заявки на капремонт або використовувати як доказ своєї правоти при виникненні будь-яких конфліктних ситуацій, у тому числі і в суді. «Перш за все, мешканцям слід визначитися, які саме роботи вони хотіли б провести за рахунок виділених державою коштів, а які - згодом своїми силами, - радить Костянтин Хохлов, директор відділу теплової автоматики компанії« Данфосс », провідного світового виробника енергозберігаючого обладнання для систем опалення та теплопостачання будівель. - Я б рекомендував в першу чергу звернути увагу на інженерні комунікації будівлі. Їх ремонт - одна з найбільш витратних статей, до того ж, модернізація (наприклад, системи опалення) дозволить згодом економити значні кошти, які можна направити на проведення будь-яких додаткових робіт ». Не меншої уваги, ніж склад робіт і матеріалів, заслуговує їх вартість. Справа в тому, що комунальні структури нерідко намагаються заробити на капремонті, залучаючи до його виконання "своїх" підрядників, навмисно завищують вартість робіт. У результаті звичайна заміна труб і вентилів може, що називається, «влетіти в копієчку».
  Певне уявлення про існуючі на ринку ціни, звертайтеся отримати з публікацій у ЗМІ та на інтернет-ресурсах, у тому числі на сайтах fondgkh.ru і reformagkh.ru. Якщо є така можливість, то краще проконсультуватися з власниками інших будинків, які вже мають досвід участі у програмі капремонту. Наприклад, повна модернізація системи опалення у 85-ти квартирному житловому будинку по вулиці Леніна в м. Бєлорєцька з установкою енергозберігаючого обладнання Danfoss (автоматизованого блокового теплового пункту, автоматичних балансувальних клапанів на кожному стояку і радіаторних терморегуляторів на всіх батареях) обійшлася всього в 425 тисяч рублів. Причому це дозволило мешканцям будинку в перший же опалювальний сезон заощадити більше 250 тисяч рублів на платежах за опалення. Однак повну впевненість дає тільки експертна перевірка кошторису. Так, курський центр по ціноутворенню і будівництву пропонує сьогодні подібну послугу всім бажаючим. Остаточна редакція кошторису, затверджена муніципальними органами, надходить в ТСЖ або керуючу компанію. Проте остання зобов'язана надати цей документ на першу вимогу мешканців. Найправильніше завчасно зняти з нього копію. Це дозволить перевіряти хід робіт, контролювати їх склад і відповідність всіх використовуваних матеріалів, зазначених у кошторисі. В іншому випадку підрядник може замінити їх на більш дешеві і неякісні аналоги. Якщо виникає підозра, що так і відбувається, то фахівці «Фонду сприяння реформуванню ЖКГ» рекомендують негайно письмово повідомити про це керуючу компанію, житлову інспекцію і прокуратуру.
  «Народний» контроль
  Отже, кошторис затверджена, і підрядники приступили до виконання робіт. Але як ми можемо контролювати їх дії, якщо нам ніхто нічого не пояснює? Цим питанням часто задаються жителі багатоквартирних будинків, які беруть участь у програмі капремонту. Послухаємо, що говорять з цього приводу фахівці.
  «Доцільно, щоб жителі на загальних зборах передали повноваження з контролю за виконанням робіт одному або декільком власникам. Це повинні бути активні люди, що володіють певними знаннями і достатньою кількістю вільного часу, - рекомендує Віктор Мельников, заступник голови Тимашевского міського поселення (Краснодарський край). - Традиційно в будинках є старші по під'їзду чи будинку, які також можуть виступати в цій якості. Якщо ж у будинку немає людей, що володіють необхідними технічними знаннями, то представнику власників краще контролювати хід виконання робіт і якість застосовуваних матеріалів спільно з представником організації, яка здійснює технічний нагляд »[1].
  Крім того, «делегатам» від будинку важливо налагодити «зворотний зв'язок» з підрядними організаціями та керуючою компанією. «Ще перед початком капітального ремонту ми проводимо загальнобудинкові збори, де пояснюємо жителям, які роботи проводитимуться і за рахунок яких джерел фінансування, - пояснює Рустем Галімов, головний інженер керуючої компанії« Затишний будинок »(м. Казань). - Щоб уникнути непорозумінь і конфліктів з підрядниками, ми радимо власникам писати заяви за фактом всіх допущених виконавцями порушень і приносити до нас в керуючу компанію. Більше того, ми навіть просимо про це, тому що тільки так можна ефективно проконтролювати хід капремонту »[2].
  Якщо ж керівники і підрядні організації ніяк не реагують на звернення мешканців, не надають необхідну інформацію, то слід звернутися за допомогою до місцевої влади. Телефонні «гарячі лінії» працюють сьогодні практично при всіх муніципалітетах, де реалізується програма капітального ремонту. Крім того, є єдиний федеральний безкоштовний номер Фонду сприяння реформуванню ЖКГ: 8800700 89 89. Тут вам дадуть відповідь на будь-яке питання і дадуть рекомендації щодо подальших дій.
Проти шлюбу є прийоми
  Після того, як ремонт виконаний, роботи повинні бути прийняті, інакше факт їх проведення буде недійсний. «За підсумками виконання ремонту - всього обсягу або певної частини - оформляються акти.
Довіряй, але перевіряй! будівництво
Підписують їх представники замовника (керуючої компанії або ТСЖ), генерального підрядника (організації, що виконувала роботи), державної житлової інспекції, технічного нагляду, а також уповноважені представники власників житла, - пояснює Віктор Мельников. - Орган місцевого самоврядування лише погоджує акт приймання робіт з капітального ремонту. І тільки на підставі оформлених актів підрядчику перераховуються кошти. А після закінчення всіх робіт підписується акт введення в експлуатацію багатоквартирного житлового будинку після завершення капітального ремонту »[3]. Можна додати, що відповідно до вимог Фонду реформування ЖКГ цей документ обов'язково повинен затверджуватися на загальних зборах мешканців будинку. Якщо ж є хоча б найменші підозри про фальсифікацію підписів в актах або будь-яких інших «маніпуляціях» з документами, власникам слід негайно звернутися до прокуратури, а також інформувати про свої підозри органи місцевого самоврядування, департамент ЖКГ місцевої адміністрації та Фонд сприяння реформуванню ЖКГ.
  Іноді шлюб виявляється вже після завершення ремонту і підписання всіх документів. Наприклад, починає текти дах, кришиться штукатурка і т.д. «Доходить до смішного, - розповідає Костянтин Хохлов (« Данфосс »). - Ми отримували по телефону гарячої лінії скарги від мешканців, які після початку опалювального сезону виявляли, що встановлені на їх опалювальних батареях радіаторні терморегулятори «не працюють». Виїжджали на місце фахівці сервісної служби з'ясовували, що ... сантехніки виконувала ремонт підрядної організації просто-напросто неправильно встановили прилади ». У подібних випадках слід запротоколювати всі виявлені недоліки на загальних зборах власників житла. Копія протоколу з вимогою про усунення виявлених недоліків направляється в керуючу компанію (чи підрядчику, якщо будинком управляє ТСЖ). Відмова в усуненні шлюбу є достатньою підставою для звернення до суду з позовною заявою. А копії документів рекомендується в цьому випадку направити до органів технічного нагляду, місцевий департамент ЖКГ та Фонд сприяння реформуванню ЖКГ. Практика показала, що чиновники досить оперативно реагують на подібні скарги. Наприклад, мешканка Астрахані цього літа написала звернення на ім'я прем'єр-міністра Володимира Путіна з приводу якості проведених робіт. В результаті будинок був узятий на особливий контроль.
  Активність і ініціатива з боку жителів - необхідна і достатня умова якісного виконання робіт з капітального ремонту. Адже власники багатоквартирних будинків - головна зацікавлена ??в успіху програми сторона. Тільки своєю безпосередньою участю у підготовці та реалізації капремонту вони можуть забезпечити комфортне проживання собі і своїм сім'ям.
  
  
[1] http://www.adm-timashevsk.ru/index.php?ctype=-1 & codemenu = 4 & ccont = 634
    
    
      [2] http://www.kazved.ru/article/26143.aspx
      
    
    
      [3] http://www.adm-timashevsk.ru/index.php?ctype=-1 & codemenu = 4 & ccont = 634





© Copyright stroyim.pl.ua. Цікаве про будівництво.