The social network

picture picture picture picture
logo

Нові рамки віконного бізнесу

Мабуть, тепер вже можна сміливо розділити історію сучасного російського бізнесу на два періоди : до і після фінансової кризи (звичайно, якщо не брати до уваги «смутні часи» 1991-98 рр.., коли цивілізованого ринку не було в принципі). Повною мірою сказане стосується й будівельної індустрії, в тому числі - до виробництва світлопрозорих конструкцій. Менш ніж за рік ситуація в цій сфері бізнесу кардинально змінилася.

Це відноситься і до ємності ринку, і до структури попиту, і до умов конкуренції. Можна сказати, що сьогодні на наших очах формується зовсім інший ринок.
Тенденції часу
  
  Згідно з даними огляду «Ринок будівельних матеріалів: вплив кризи на галузь», складеного фахівцями РБК, в 2009 році обсяги споживання більшості видів будівельних матеріалів впадуть до рівня початку 2007 року. Після чого очікується поступове зростання протягом усього 2010 року, і тільки в 2011 споживання досягне докризового рівня.

При цьому наголошується, що перехідний період буде дуже непростим через низькі обсягів введення в експлуатацію нового житла протягом усього цього часу.
  Тим не менш, ємність російського віконного ринку продовжує залишатися значною. У першу чергу це пояснюється необхідністю реконструкції старого житлового фонду. Так, за даними експертів центру «О.К.Н.А.

Маркетинг », на сьогоднішній день в Росії сучасні віконні конструкції встановлені приблизно на 20% всіх експлуатованих об'єктів нерухомості, що значно менше, ніж, наприклад, в Європі. Проте купівельна спроможність населення зараз помітно знизилася, тому різкого збільшення попиту (подібного події в 2006 році) найближчим часом чекати вже не варто. Згідно з прогнозами центру, стійке зростання після стабілізації економіки складе порядку 15% на рік.

Для віконників це означає посилення конкурентної боротьби за приватного клієнта. «З настанням кризи помітно знизилася кількість замовлень, як на приватному ринку, так і на корпоративному, в результаті чого різко загострилася конкуренція, - зазначає Віктор Журавльов, комерційний директор компанії« PROMA - Віконний супермаркет ». - Тому сьогодні єдино вірна стратегія - індивідуальний підхід не просто до кожного клієнта, але до кожного замовлення ». Слід зазначити, що основними критеріями вибору віконної компанії для споживача стають популярність бренду, рівень сервісу і широким асортиментом.

Реакція ринку не змусила себе чекати: фахівці «О.К.Н.А. Маркетинг »відзначають, що характерною тенденцією розвитку галузі стає укрупнення компаній за рахунок їх злиття. Ще одна ознака часу - зростання частки державних і муніципальних замовлень на скління в міру розширення робіт в рамках федеральної програми реконструкції житлового фонду.

Однак отримати державний підряд можна тільки на конкурсній основі. «Значимість тендерів на будівельному ринку багаторазово зросла, - каже Андрій Тихонов, спеціаліст по роботі з корпоративними клієнтами групи компаній« Симплекс ». - Щоб зберегти стабільний обсяг виробництва, віконним компаніям потрібно брати державні та муніципальні підряди, а значить - брати участь у конкурсах ». Проте участь в торгах передбачає можливість значного зниження цін на продукцію, що не завжди під силу невеликим компаніям з невисоким рівнем рентабельності. «Враховуючи нові умови ринку, ми ще в 2008 році почали надавати своїм партнерам цільову допомогу при участі в тендерах, - розповідає Рафік Алекперов, керівник відділу по роботі з клієнтами Групи компаній ПРОПЛЕКС, одного із засновників російського ринку ПВХ-профілів. - Програма підтримки включає надання додаткових тендерних знижок, оптимізацію витрат на комплектуючі і технічний аудит виробництва із залученням наших фахівців.

Ці заходи дозволяють знизити собівартість готової продукції до 15% і тим самим підвищити її конкурентоспроможність ».
  Якість - в основі
  
  Посилення конкуренції багаторазово збільшує значимість ефективного контролю якості продукції, що випускається.

Бурхливе зростання віконного ринку протягом декількох передкризових років сприяв появі безлічі компаній-одноденок, не приділяли належної уваги цим питанням. В результаті число незадоволених споживачів зростала з кожним днем. Так, у квітні цього року в Красноярську навіть заробила спеціальна «гаряча лінія» за якістю віконних конструкцій. «У наш центр все частіше надходять заяви незадоволених городян, які просять провести експертизу якості вікон.

Це і стало причиною створення «гарячої лінії», - розповідає Лариса Міцукова, інженер відділу стандартизації красноярського Центру стандартизації та метрології. Однак сьогодні, коли пропозиція випереджає попит, шанси на виживання є тільки у тих компаній, які здатні забезпечити високу якість своєї продукції і кваліфікований сервіс.


  Одним з дієвих методів зміцнення своїх позицій на ринку для виробника вікон є участь у партнерських програмах контролю якості. «Ми пропонуємо своїм переробникам отримати статус сертифікованого партнера ПРОПЛЕКС, що підтверджує високу якість продукції і роботи з замовниками, - розповідає Рафік Алекперов. - Програма сертифікації включає в себе проведення аудиту виробництва і офісів продажів компанії-партнера на предмет відповідності нашим вимогам до технології виробництва, підготовці персоналу, рівню обслуговування клієнтів і відпрацювання рекламацій. Тільки сертифіковані партнери можуть розраховувати на всебічну підтримку з нашого боку ».


  Підвищення якості обслуговування передбачає і розширення стандартного спектру послуг, що значно збільшує привабливість компанії для споживача. Так, наприклад, компанія «Симплекс» перевела свій клієнтський відділ на цілодобовий режим роботи. Тепер отримати консультацію чи зробити замовлення можна в будь-який зручний час.

Фахівці компанії вважають, що це особливо актуально для сучасних городян, у багатьох з яких світловий день розписаний буквально до хвилини, а тому для вирішення питань облаштування свого будинку практично не залишається часу.
  
  Установка на енергоефективність
  
  Криза змушує віконників не тільки шукати нові способи залучення клієнтів, але й удосконалювати віконні конструкції.

На думку Віктора Журавльова («PROMA - Віконний супермаркет»), основна тенденція останнього часу - розширення асортименту бюджетних продуктів. «Крім того, - зазначає фахівець, - у довгостроковій перспективі віконний ринок транслює загальносвітові будівельні тенденції. Головна ознака часу - курс на економію природних ресурсів. З цієї причини сьогодні росте попит на профілі з підвищеною теплоізоляцією, енергозберігаючі скла і т.д. ».

Наприклад, у квітні цього року в московській мерії була представлена ??програма «Енергозберігаюче домобудівництво на 2010-2014 роки та на перспективу до 2020 року». Згідно з проектом, одним з основних факторів підвищення енергоефективності житлових будівель має стати використання нових конструктивних рішень при виробництві і монтажі вікон і балконних дверей, зокрема - віконного профілю та склопакетів з поліпшеною теплоізоляцією. Подібні програми з'являються і в інших регіонах країни.

Реакція учасників ринку не примусила себе чекати. «Завдяки розвитку нових технологій при виготовленні склопакетів для пластикових вікон буде використовуватися енергозберігаюче скло з особливим покриттям, яке пропускає більше 75% видимого світла, відображаючи при цьому більше 90% теплового випромінювання назад всередину приміщення. Отже, взимку в квартирах стане набагато тепліше, що дозволить заощаджувати енергоресурси, що витрачаються для опалення житлових кварталів », - розповідає Сергій Малишев, регіональний представник компанії AGC, найбільшого в світі скляного концерну.

Не відстають від склярів і виробники профілю. «Створюючи енергоефективні конструкції, ми не можемо не враховувати ту обставину, що платоспроможність значної частини споживачів сьогодні набагато нижче, ніж в докризовий період, - говорить Рафік Алекперов (ПРОПЛЕКС). - Тому ми спеціально розробили 4-камерну 70-мм систему PROPLEX-Comfort. Новий профіль забезпечує кращу тепло-і шумозахист у порівнянні з 3-камерним і кращу ціну - в порівнянні з 5-камерним ».

Отже, умови гри на віконному ринку змінилися. Однак це зовсім не означає, що індустрія занепадає. Можна сказати, що фінансова криза підвів риску під стихійним формуванням ринку світлопрозорих конструкцій.

Очевидно, що загальна кількість працюючих на ньому компаній скоротиться. Тим не менше, як це часто буває, економічні негаразди стали стимулюючим фактором для розвитку та впровадження нових ефективних технологій. Ну, а тим компаніям, які хочуть зберегти своє становище, необхідно серйозно задуматися про підвищення якості продукції та розширення спектру послуг.
  
  Прес-служба Групи компаній ПРОПЛЕКС





© Copyright stroyim.pl.ua. Цікаве про будівництво.