The social network

picture picture picture picture
logo

Організатори та учасники тендерів шукають нові шляхи розвитку

За підсумками 2008 року, озвученим наприкінці січня заступником голови уряду РФ і главою Мінфіну Олексієм Кудріним, міністерствам і відомствам Росії вдалося заощадити більше 100 млрд. рублів. За його оцінкою, такі результати були досягнуті завдяки організації і проведення конкурсів на надання будівельних і підрядних робіт.
  Кількість тендерів росте пропорційно числу учасників конкурсних заходів.

Раніше в торгах брали участь дві-три компанії (в основному найбільш великі організації), зараз в боротьбу вступають десятки фірм. Зростаючий інтерес компаній малого та середнього бізнесу до конкурсних процедур на вибір підрядника зумовив підвищену увагу до механізмів функціонування цієї системи.

Наприклад, з вересня 2008 р. Група компаній ПРОПЛЕКС, найбільший російський виробник віконного ПВХ профілю за австрійськими технологіями, приступила до реалізації програми підтримки виробників вікон, що беруть участь в тендерах. «Ми готові надати партнерам всю необхідну технічну документацію, надати правові консультації, залучити наших фахівців до участі в презентації проекту при проведенні тендеру», - повідомляє Рафік Алекперов, фахівець компанії ПРОПЛЕКС.
  Держава також готове сприяти розширенню «кола» учасників конкурсних процедур. «Спеціально для невеликих компаній ми передбачили колективну форму подачі заявки.

Вона зручна тим, що є можливість об'єднання регіональних компаній з місцевими фірмами, які недалеко від місця будівництва вже мають всю необхідну техніку і будівельні матеріали», - розповів на нещодавній прес-конференції начальник департаменту торгів ГК« Олімпбуд »Олексій Березницький.
  Чим більше компаній бере участь у тендерах, тим гостріше постає питання критеріїв відбору переможців.

Раніше практично беззастережно замовник брав до уваги тільки ціну, а проте із зростанням конкуренції з'являється все більше недобросовісних фірм, які заради отримання замовлення виставляють мінімальний «прайс» на свої послуги, а потім просто не справляються з роботою. З цієї причини активніше починають застосовуватися інші параметри визначення переможців.

Як зазначає Олексій Березницький, «основними критеріями відбору є кваліфікація, технічні можливості (кількість техніки), досвід і фінансовий стан підрядника за останні 3 роки».
  Майбутнім організаторам конкурсів буде корисний досвід не тільки ДК «Олімпбуд», а й міжнародних організацій. Наприклад, в рекомендаціях з проведення тендерів Міжнародної федерації інженерів-консультантів ФІДІК (FIDIC) міститься рада проводити попередню кваліфікацію учасників конкурсу.

У цьому випадку оцінюється кваліфікація персоналу компанії, наявні в неї ресурси, досвід виконання необхідних робіт, фінансова стійкість.
  Лише пройшовши такий «відсів», фірми можуть починати змагатися за «цінового» критерію, пропонуючи більш вигідні умови. «У рамках програми підготовки до тендерів ми готові знизити витрати наших партнерів завдяки наданню додаткових знижок, а також за рахунок оптимізації витрат на комплектуючі», - говорить Рафік Алекперов.


  Зрештою, чим більше досвідчених фірм візьме участь в конкурсі, тим більше у замовника шансів отримати якісну пропозицію за найменшою ціною. Для самих будівельних компаній тендери - ще один перспективний спосіб поповнення «портфеля» замовлень в будь-які, а не тільки кризові, часи.





© Copyright stroyim.pl.ua. Цікаве про будівництво.